poniedziałek, 25 października 2010

Wiśniowa W-Z etka



Składniki na ciasto:
300 gram serka
3 jajka
2 łyżki maizeny
3 łyżki zmielonych otrębów
2 łyżki mleka w odtłuszczonego proszku
2 łyżki słodzika w proszku
1 łyżka kakao ciut ulubionego aromatu np.: kokos, wanilia, migdał…
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

…i na krem:
0,5 kg serka homogenizowanego
2 torebki aromatycznej herbaty – ja dałam wiśniową ale możecie użyć swojego ulubionego smaku ;)
dodałam też syrop wiśniowy tani, bo sama chemia zawiera słodzik, aromat do kupienia w Lidlu
słodzik do smaku
żelatyna do zagęszczenia kremu

Białka ubijamy na sztywna masę, pozostałe składniki łączymy ze sobą i  miksujemy. Do uzyskanej masy dodajemy wcześniej ubite białka i delikatnie mieszamy łącząc obydwie masy w jedną. Uzyskana masę przelewamy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę (okrągła tortowa lub kwadro 25/30) Ciasto wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury około 160 * na około 35-45 min.

Ciasto powinno być zwarte, rumiane, przypieczone z obydwu stron, co można sprawdzić w trakcie pieczenia, a wiadomo, ze czas i moc zależy od piekarnika, bo jedne grzeją dobrze, drugie niezbyt. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta, kroimy je na dwie części.

Teraz krem ;), ulubiona herbatę zaparzamy w 1,4 szklanki wrzątku, po czym dokładnie odciskamy torebki tak by  wywar był mega intensywny. Następnie do wywaru dodajemy żelatynę i dokładnie ją rozpuszczamy. Herbatkę odstawiamy do ostygnięcia kiedy to nastąpi, wlewamy ja do serka homogenizowanego i słodzimy nasz krem do smaku i dokładnie mieszamy.

Rozkładamy pokrojone ciasto,przecięłam je na pół ,na blaszce ,nie rozcinałam wzdłuż i włożyłam je do dość wysokiego pojemnika plastikowego żeby łatwiej mi było przechowywać w lodówce ,na jedna część biszkopta nakładamy krem następnie przykrywamy krem drugą, Całość dokładnie dociskamy, uważając, by krem nie wypłynął „poza” ciasto. Całość wkładamy do lodówki na minimum 4 godziny, tak by całość nabrała „zwartości”  była spójna. Pod koniec możemy udekorować ciasto i

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz